hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| فعالین مسجدی به ابزار تخصص مسلح شوند

قزوین| فعالین مسجدی به ابزار تخصص مسلح شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: خبرنگاران مسجدی باید این توانمندی را داشته باشند که زوایای پنهان و لایه‌های مخفی آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و با پیگیری آن‌ها به حل و درمان آن کمک کنند.

اکبر اسکندری نژاد در جمع فعالین فرهنگی و رسانه‌ای مساجد قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین خاطراتی که ما از روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به خاطر داریم حضور و نقش مسجد است، چراکه اساسا خاستگاه فرهنگی و اجتماعی مسلمانان از صدر اسلام مساجد بودند و جزو پایگاه‌های اساسی تصمیم سازی در مسائل سیاسی و فرهنگی مسلمین بوده و طبیعی است و ازاین‌رو انقلاب اسلامی هم از این قاعده مستثنی نبود و ما هر تحول و اتفاق بزرگی که امروز شاهد آن هستیم روزی از مسجدی شکل‌گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با همه مباحثی که گفته شد مسجد این جایگاه مهم و ارزشمند یک تأثیر ویژه به‌جز سایر کارکردهای دیگرش دارد که آن کارکرد تربیتی است، چراکه مسجد باید بتواند تربیت‌کننده و ارتقاء بخشنده فرهنگ جامعه باشد و ازآنجایی‌که فرهنگ یک مقوله تخصصی است می‌بایست که به ابعاد مختلف فرهنگ آشنا بود تا بتوان کارکرد آن را در اختیار جامعه قرار دارد.

اسکندری نژاد افزود: فعالین مسجدی هم باید بتوانند به ابزار تخصص مسلح شوند تا بتوانند در مسائل فرهنگی پیشتازی خود را حفظ کنند.

او ادامه داد: اگر ما احساس می‌کنیم که آسیب‌های فرهنگی ما از جنس فضای مجازی است پس باید مجهز به تخصص علم این فضا باشیم تا بتوانیم آسیب‌های مرتبط را شناسایی و در مقابل پدافندهای لازم را در نظر بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در عرصه خبرنگاری و خبرگزاری هم از این امر باید بهره گرفت چراکه شما در فضای مسجد آسیب‌ها را شناسایی و منتقل می‌کنید و باید بیاموزید که در عرصه رسانه جامعه ما هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به خبرنگاران تیزبین دارد.

اسکندری نژاد بیان کرد: امروز بعضی از زوایای جامعه ما دچار آسیب‌ها و آفت‌هایی شدند که متأسفانه بسیاری از رسانه‌ها در انعکاس آن دچار لکنت هستند ولی مطمئن هستم شما مسجدی‌ها در این حرفه توانمند خواهید بود و می‌توانید به بسیاری از آسیب‌های موجود در لایه‌های مختلف جامعه و مدیریتی بپردازید و در ارتقاء سطح سلامت فرهنگی جامعه نقش خود را به‌خوبی ایفا کنید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد